2015-ben is volt autómentes nap Gyomaendrődön

Szerző: admin

Cikkek
Kategória

Reggel 8 órakor kezdtük a napot a Hősök útja lezárásával. Programjaink tudás-élmény alapúak voltak, melyek szórakoztató módon segítettek megváltoztatni és felismerni minden korosztály számára, hogy saját egészségükért és környezetükért mi mindent tehetnek egy kis változtatással és variálással.
Néptánc bemutatóval nyitottuk meg a napot, melyet a Körösmenti Táncegyesület tagjai adtak elő.
Toldi Balázs polgármester úr köszöntötte a résztvevőket és felhívta a figyelmet a környezettudatos közlekedési eszközök helyes megválasztására, mellyel időt és energiát tudunk megtakarítani. A várható fejlesztésekről is beszámolt, ami megkönnyíti majd az itt élők közlekedését és munkába járását, akár a vidéken dolgozókét is.
A jelenlevőket egy kis reggeli futásra hívtuk össze a forgalom elől elzárt útszakaszon a városban; a cél a KSI vízi telep volt, ahol a beérkezett futókat reggelivel, zsíros kenyérrel, pogácsával, almával, vízzel és teával vártuk.
Ameddig pihent a csapat, egy rövid kajak-kenu bemutatót adtak elő kicsik és nagyok a telep holtágán. Megköszönve a részvételt a futóknak kisorsoltunk 2db 10.000Ft-os Hervis ajándékutalványt mindenki nagy örömére.

2015-ben is volt autómentes nap Gyomaendrődön

A rendezvény fő helyszínén, a Hősök útján egész nap trambulin és ugrálóvár várta a gyerekeket, valamint ingyen jégkása és szörp az átalakított tűzoltó-partybuszról, ahol egész nap sor állt. A felnőtteket sem hagytuk ki a mozgás öröméből: a sziluettes lányok tartottak aerobik órát, ahová csatlakozni lehetett. Eközben graffiti és aszfaltrajzok készültek a mobilitás hete témakörben.
Déltől az interaktív sátorban lehetett kipihenni a fáradalmakat. Egészségügyi méréseket lehetett kérni a testzsírtól kezdve a vércukorszinten át a vérnyomásméréséig. Test- és talpmasszás folyt egészen estig. Közben aki megéhezett, megkóstolhatta a vega konyha csodáit.
A nagyobb gyerekeknek ügyességi és atlétika sorverseny következett, ahol a legjobb csapatot egy doboz sportszelettel ajándékoztuk meg. A kisebbeknek biciklis ügyességi pályán kellett végigmenni, ahol egy rendőr pontozta és felügyelte a közlekedésüket.
Délután díszítettük a kerékpárokat a II. Nyeregbe Gyoma bringatúrához. A legkreatívabbak között 2 db ajándékkosarat sorsoltunk ki, mely hasznos biciklizéshez nélkülözhetetlen eszközöket tartalmazott.

Autómentes nap - II. „Nyeregbe -Gyoma” bringa túra
Forrás: (https://www.youtube.com/watch?v=SSO9Mtw6S6c)

Regisztrálni hívtuk a résztvevőket a II. Nyeregbe-Gyoma bringa túrához, melynél a fődíj egy felnőtt túrakerékpár és egy gyermekbicikli volt. Az utat a rendőrség segítségével lezártuk az autós forgalom elől és elindítottuk a csapatot. Visszaérkezve a Hősök útra a megfáradt túrázókat zsíros kenyérrel, teával, vízzel és almával vártuk. Amíg pihentek, egy rövid táras táncbemutatóval kedveskedtünk, melyet a Rumba tánccsoport előadásában élvezhettünk.
A nap legjobban várt eseménye, a sorsolás következett: Toldi Balázs polgármester úr kihúzta a két nyertest és átadta a két új kerékpárt, melyet fel is avattak a helyszínen az új tulajdonosok.
Az idei évben is tettünk valamit a környezetünkért és egészségünkért. Felhívtuk a figyelmet, mennyire fontos a helyes közlekedési eszköz megválasztása, mennyi időt, energiát tudunk így hasznosítani. Környezetünket hogyan tudjuk óvni és megvédeni a következő generáció számára. Egészségünkért milyen kevéssel is mennyit tudunk tenni egy kis mozgással, elköszönhetünk a mindennapos stressztől és az elhízás veszélyétől. Választottunk-változtattunk és variáltunk!

Szervezők, cikk, fotók: Makra Tünde és Galambos Éva
További fotók: Ambruzs-Szabó József

Kapcsolódó képek

Kapcsolódó oldalak

Ossza meg ismerőseivel!

Kövess minket a Facebookon!

Új hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.