Székelyföldön a gyomaendrődi Színfolt Majorette Csoport

Szerző: Hunya Jolán
Cikkek:

Székelyföldön jártunk

Három napot töltött az együttes Székelyudvarhely közelében, Zeteváralján az V. Volkswagen Bogártalálkozón Kardos Ferenc jóvoltából.
Utunk első pihenőhelye: Királyhágó volt, ahol megcsodálhattuk - immáron sokadszor, de sohasem elégszer - az elénk táruló gyönyörű tájat!
Igyekeztünk tovább, hiszen még 5 órás út állt előttünk. Marosludason újabb megállás, Korondon pedig a Népművészet mesterétől apró ajándéktárgyakat vásároltunk igen kedvező áron.
Kora délután érkeztünk meg Udvarhelyre. Kardos Feri erdélyi barátai frissítőkkel és szívük teljes melegével vártak bennünket. Pillanatok alatt kialakult az a bensőséges hangulat, amely később a barátság kialakulásához vezetett. A megismerkedés után megnéztük fellépésünk és a Bogártalálkozó színhelyét, Zeteváralját. Még egy kicsit továbbmentünk, Sikaszóra, itt volt a szállásunk, egy emeletes faházban mindannyian együtt! A magas hegyek feketén tornyosultak körülöttünk, a patak csobogása felerősödött az éjszakában, hiszen ekkora már harapni lehetett a sötétet! Tapogatózva átbotorkáltunk a kishídon, a térdig érő fűben, valaki kérdezte közülünk, hogy „itt biztos nincsenek kígyók és medvék?” Aztán megjött a válasz is, és megnyugodtunk:
„ártana a romantikus környezetnek”
Nappal megpillantva a tájat, elállt a lélegzetünk! Csodaszép helyen voltunk! Udvarhelyen ebédeltünk, utána rövid séta a belvárosban, fotózás a virágokkal teli főtéren, majd megnéztük a Szoborparkban a magyar történelem nagy alakjait!
Fellépéseink sorát az egyik bevásárlóközpont előtt kezdtük, majd a „Székely anyaváros” úgy nevezett patkó alakú részében folytattuk, és Zeteváralján, a találkozó színhelyén fejeztük be. Megható pillanatokat éltünk át vendéglátóinkkal együtt, amikor a Hargita lábánál felcsendült Monti Csárdása, és a megjelentek a lányok magyarruhában: szem nem maradt szárazon!
Minden apró mozdulatból éreztük vendéglátóink szeretetét! Bájos volt, ahogy a kisgyerekek virággal kedveskedtek a csoportnak az utolsó műsorszám után.
A 2. nap legmaradandóbb élménye: a Gyilkos – tó és a Békás – szoros megtekintése. Aki még nem látta, nem lehet elmondani! Lenyűgöző és félelmetes a szoros! A meredek sziklafalak úgy tornyosulnak, mintha ránk akarnának dőlni.
A Bogártalálkozó szombat estéje eredményhirdetéssel, tombolahúzással, tábortűzzel, karaoke versennyel és az együttes show számaival zárult.
Hazafelé megnéztük a 12 székelykaput, Orbán Balázs síremlékét, Kolozsváron pedig a Szent Mihály templomot és Mátyás király lovasszobrát.
Felemelő érzés volt ezekkel az élményekkel hazatérnünk! Ismételten bebizonyosodott, hogy a találkozó és a barátság országhatár nélküli!
Mindezeket Kardos Ferencnek köszönhetjük!

Kapcsolódó oldalak

Ossza meg ismerőseivel!

Kövess minket a Facebookon!